تاثیر اقتصاد بر بازاریابی

تاثیر اقتصاد بر بازاریابی
منتشر شده در مارکتینگ ایران تلنت

در بسیاری از موارد ، بازاریابی را می توان به عنوان زیر مجموعه اقتصاد شناخت . اقتصاد تاثیر مستقیم بر شیوه فروشندگان محصولات مختلف دارد. درک تاثیر ارتباط بین اقتصاد و بازاریابی می تواند به تخصیص منابع بازاریابی توسط مالکان کسب و کار و پاسخ به تغییرات در شرایط اقتصادی کمک نماید.

قانون بازده نزولی
اقتصاددانان از یک مفهوم به نام قانون بازده نزولی برای توصیف نحوه حداکثر سازی بازده سرمایه استفاده می کنند. با گذشت زمان ، ممکن است متوجه شوید که هزینه های بازاریابی یا تبلیغات یک محصول بسیار بیشتر از میزان فروش آن محصول است. این اتفاق زمانی رخ می دهد که رقیبی وارد بازار شما می شود، زمانی که سلیقه مصرف کنندگان تغییر می یابد ، یا زمانی که قیمت شما بیش از حد کم یا بیش از حد زیاد است.

فایده اقتصادی در بازاریابی
نظریه فایده اقتصادی بیان می کند که مصرف کنندگان چیزهایی را که رضایت شخصی شان را افزایش می دهد ، می خرند. فایده اقتصادی مسیری طولانی در توضیح این مسئله که چرا محصولات لوکس و کالاهای عالی بر بازار مسلط اند را در پیش می گیرد. فایده اقتصادی بویژه با دیدگاه بازاریابی مرتبط است ، چرا که هشداری برای فروش در کوتاه مدت است. هنگامی که محصول خود را بازاریابی می کنید ، بایستی تاثیر اقتصادی بر قیمت و مشتر را در نظر بگیرید . اگر می توانید با ارائه قیمت بالاتر همچنان به حفظ مشتری و بازار ادامه دهید ، از این امر به عنوان یک فرصت عالی برای افزایش جریان درآمدی کسب وکار خود استفاده نمایید.

تغییرات در صنعت
به غیر از تغییرات موجود در رقابت یا در گستردگی مکان بازار ، گاهی اوقات کسب و کارها با تغییراتی در ارتباط با صنعت خود مواجه می شوند. بعضی اوقات کل صنعت شروع به از بین رفتن می کند و با ورود محصولی جدید سلیقه مصرف کنندگان تغییر می نماید. به عنوان مثال ، تمام افراد دوست داشتند با ساده ترین شیوه ارتباط برقرار نمایند ، اکنون تلفن های هوشمند این امر را امکان پذیر نموده اند . برای حفظ ثبات در کسب و کار خود بایستی با تغییرات موجود در صنعت هماهنگ باشید و همیشه از تکنولوژی نوآورانه و پیشرفته در تولید و بازاریابی خود استفاده نمایید.

 

نکات بازاریابی

برای حفظ جایگاه خود بایستی فعالیت های بازاریابی خود را ارتقاء دهید. برای مثال اگر شما در حال فروش کامپیوتر هستید و رقیب تان با بهای کمتری این محصول را می فروشد ، ممکن است زیر مجموعه ای مجزا از بازار هدف فعلی فکر کنید . همواره در رقابت قیمتی به نحوه قیمت گذاری و سود آوری تان دقت کنید . راه هایی را در نظر بگیرید که بدون کاهش قیمت بتوانید رقیب خود را به چالش بکشانید

در شرایط اقتصاد و بازار کنونی دیگر نمی توانید بر کل بازار مسلط باشید ، بایستی بر قسمت کوچکی از بازار تمرکز نموده و همواره به دنبال پر کردن خلاء های موجود در بازار باشید . توسعه منطقی بازار از جمله عوامل حفظ حیات کسب و کار شما است.